Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Τουλάχιστον τολμήστε: Μια πρόταση για τις άδειες κερκίδες

Δυο μέρες τώρα βασανίζομαι αν εξυπηρετεί σε κάτι η αναφορά και μόνο ενός γεγονότος: Της διάθεσης μόλις 457 εισιτηρίων στον πρώτο εντός έδρας Ευρωπαϊκό αγώνα του ΠΑΟΚ μετά από 3 χρόνια απουσίας, με αντίπαλο την –εμπορικότατη από πλευράς ονόματος και ιστορίας Μπενετόν Τρεβίζο. Η εικόνα και μόνο του σχεδόν άδειου γηπέδου προκαλούσε θλίψη. Αυτή είναι η διαπίστωση. Το μεγάλο ερώτημα είναι «τι κάνουμε;» και «που θα πάει επιτέλους αυτή η κατάσταση».
Μέσα σε έναν κυκεώνα υπερπληροφόρησης μια είδηση –που πέρασε στα ψιλά – είχε να κάνει με την απόφαση συνεργασίας της ΚΑΕ Ολυμπιακός με την ΕΣΚΑΝΑ, προκειμένου να προσελκύσει δωρεάν στα παιχνίδια του καλαθοσφαιριστές μικρών ηλικιών μέσα από μια δεξαμένη εκατοντάδων συλλόγων και χιλιάδων αθλητών.
Μπαφές: «Ξεκινάμε από την Μπάμπεργκ»
Επικοινωνήσαμε με τον εκπρόσωπο Τύπου της ΚΑΕ Ολυμπιακός-και καλό φίλο- Χρήστο Μπαφέ προκειμένου να μας ενημερώσει αν υφίσταται αυτή η συνεργασία. «Ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια από το τμήμα μάρκετιγκ και στον αγώνα μας με την Μπαμπέργκ θα φιλοξενήσουμε παιδιά –αθλητές από διάφορους συλλόγους», μας είπε. Πάμε να δούμε όμως την σημαντικότητα αυτής της κίνησης και εάν πράγματι πρόκειται για μια πρόταση που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα των άδειων εξέδρων. Το «τάργκετ» γκρουπ στο οποίο πρέπει να στοχεύσει κατά την γνώμη σας ένας σύλλογος ποιο πρέπει να είναι; Οι σύνδεσμοι; Είναι αποδεδειγμένο ότι μόνο με οργανωμένους οπαδούς γήπεδα δεν γεμίζουν.
Μήπως οι προσκλήσεις σε μαθητές σχολείων όπως με χαρακτηριστική προχειρότητα έκαναν πολλές διοικήσεις στο παρελθόν; Με το να δίνεις έτσι απλά , χωρίς στρατηγική και συγκεκριμένη πολιτική τσάμπα εισιτήρια δεν βοηθάει. Αντίθετα –είναι νόμος του μάρκετινγκ-πως όσο περισσότερο παρακαλάς δίνοντας τσάμπα εισιτήρια τον άλλο να έρθει στο γήπεδο, τόσο περισσότερο αυτός σου γυρίζει την πλάτη με αποτέλεσμα να ευτελίζεται ακόμη περισσότερο το προϊόν. Κάτι που συνέβη στην περίπτωση του αγώνα ΠΑΟΚ-Μπενετόν: «Υπήρχαν περιπτώσεις φιλάθλων που κέρδισαν εισιτήρια από διαγωνισμούς στο ραδιόφωνο και δεν ήρθαν στο γήπεδο»(!!!), μας έλεγε εκπρόσωπος του «δικεφάλου».
Όταν ήμασταν πιτσιρικάδες και βλέπαμε μπάσκετ στην τηλεόραση ή live , το πρώτο πράγμα που κάναμε μόλις τέλειωνε αυτός ο αγώνας ήταν να πάρουμε μια μπάλα και να ξεχυθούμε στα γήπεδα του Γαλαξία ή του Ποσειδωνίου. Όταν με τους φίλους μου βγάλαμε δελτίο στον «Μάρκο Μπότσαρη», θέλαμε σαν τρελοί να παρακολουθούμε αν είναι δυνατόν από κοντά τα παιχνίδια των μεγάλων ομάδων της πόλης. Αμφίδρομη δηλαδή η σχέση. Όταν παίζεις θέλεις και να βλέπεις κι όταν βλέπεις θέλεις και να παίζεις.
Οι νεαροί αθλητές είναι το καλύτερο κοινό
Συνεπώς το να στοχεύσεις ως σύλλογος στο συγκεκριμένο κοινό, δηλαδή νεαρών αθλητών με δελτία που παίζουν στις Ενώσεις της ΕΚΑΣΘ, την ΕΚΑΣΑΜΑΘ ή της ΕΣΚΑ, είναι κάτι απόλυτα υγιές φυσιολογικό, κάτι που ωστόσο ουδείς σύλλογος πλην του Ολυμπιακού σκέφθηκε να αξιοποιήσει.
Αυτή η κίνηση δεν θα αποφέρει χρήματα στον σύλλογο, (τον Ολυμπιακό, στον ΠΑΟΚ τον Άρη ή τον Ηρακλή). Τα κέρδη ωστόσο θα είναι μακροπρόθεσμα. Αυτό που θα «πουλήσει» ο σύλλογος(μέσα από συστηματική δουλειά  ανθρώπων που θα επιχειρήσουν να κτίσουν σχέσεις με την ΕΚΑΣΘ και τα μικρά σωματεία), θα είναι η εικόνα. Και η εικόνα ενός γεμάτο γηπέδου(με νεαρό κοινό, δροσερά πρόσωπα με τους γονείς τους) είναι το μεγαλύτερο «όπλο» στα χέρια ενός τμήματος μάρκετιγκ. Και τότε να δούμε αν θα έρθουν οι χορηγοί, τότε να δούμε αν τηλεοπτικά κανάλια θα ενδιαφερθούν ή όχι για ματς τύπου Άρης-Αζόβμας ή ΠΑΟΚ –Μπενετόν, τότε θα δούμε αν μια τέτοια προσπάθεια μπορεί να αποτελέσει ή όχι λύση στο πρόβλημα των άδειων κερκίδων. 


1 σχόλιο: